Проект "Вчимося жити разом"

В Запорізькій загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів № 78 в 2-Б класі було проведено тренінг № 7. 
«Як помиритися з другом».
Спочатку ми подивилися фрагменти мультфільму «Повернення блудного папуги» – «Сварка» і «Примирення» – і спробували розібратися, чому найкращі друзі посварилися, до яких наслідків призвела ця сварка, чи можна були уникнути суперечки і як друзі помирилися.
Вірш Марії Пригари «Сварка» переконав нас, що не варто сваритися з друзями через дрібниці.
Завдяки руханці «Струмочок» ми розділилися на пари і вчилися миритися один з одним. Кожна пара з задоволенням, дотримуючись кроків до примирення, розігрувала сценку примирення, а допомогли нам в цьому цікаві мирилки.
 
 
 
 


Вправа «Цінність дружби» нагадала нам, що народна мудрість говорить про  дружбу. Складаючи прислів'я, ми переконалися, що потрібно цінувати дружбу і своїх друзів.
 
 

Виявляється, що:
- навіть найкращі друзі можуть посваритися;
- не варто сваритися через дрібниці;
- друзі мають прощати один одного і миритися.
__________________________________________________________

В Запорізькій загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів № 78 в 2-Б класі було проведено тренінг № 6. 
«Друзі з особливими потребами».
Спочатку ми подивилися мультфільм «Подарунок», який дуже нас всіх схвилював. Люди із вадами здоров'я можуть бути активними й щасливими, якщо матимуть друзів.
Оповідання Любові Сащенко «Я – людина» навчило нас тому, що у спілкуванні з людьми, які мають вади здоров’я, слід бути доброзичливим і тактовним.
Презентація «Видатні постаті, які мали вади здоров’я» переконала нас, що люди з обмеженими можливостями можуть досягти видатних результатів у різних сферах життя.
Вправа «Серце друга» змусила нас задуматися, чим ми можемо допомогти дитині, яка має вади здоров'я, стати щасливішою, щоб світ навколо неї став кольоровим, сповненим любові.








Виявляється, що:
- поруч з нами живуть люди з особливими потребами; вони заслуговують на повагу і підтримку;
- як і всі інші діти, вони хочуть спілкуватися і мати друзів;
- кожен може зробити такій дитині щось приємне, наповнити її життя турботою і любов'ю.
__________________________________________________________

В Запорізькій загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів № 78 в 2-Б класі було проведено тренінг № 5. 
«Друзі за інтересами».
Спочатку ми вчилися розрізняти смаки та захоплення. Завдяки руханці «Сонце світить на тих, хто любить …» ми виявили, що багато хто з нас має однакові смаки.




«Шоу талантів» розкрило по-новому кожного з учнів. Скільки дітей – стільки захоплень!!!
Жвавий інтерес викликала вправа «Спільне й відмінне». Розклавши в три коробочки захоплення хлопців та дівчаток, ми побачили, що найбільше захоплень опинилося в коробочці «Захоплення хлопців та дівчаток». Дійсно, нам цікаво гратися разом.





Вправа «Однодумці» допомогла знайти нам тих, з ким ти маєш спільні інтереси.
Виявляється, що:
- мати відмінності у смаках, інтересах і захопленнях – цілком природно для людей;
- не варто сперечатися про відмінності, краще шукати те, що об'єднує людей, а не роз'єднує їх;
- спільні інтереси – важлива складова дружби;
- шукайте нових друзів за інтересами.
__________________________________________________________

В Запорізькій загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів № 78 в 2-Б класі було проведено тренінг № 4. 
«Наука спілкування».
Спочатку ми вчилися розрізняти вербальні та невербальні способи спілкування, а також дізналися, що пантоміма – це мова тіла, коли актор грає свою роль лише за допомогою міміки, жестів і виразних рухів. 
З нас вийшли непогані актори!!!
Мультфільм «Колобок», навчив нас тому, що слід розуміти наміри співрозмовника – добрі вони чи лихі, бо коли людина нещира, то її слова не відповідають міміці та жестам.
Далі ми вчилися робити компліменти один одному, а також намагалися вгадати – щирий чи нещирий комплімент.








Виявляється, що:
- спілкування – це обмін думками, новинами, враженнями, повідомленнями;
- люди спілкуються не лише за допомогою слів, а й без них – за допомогою міміки та жестів;
- щирі компліменти дуже важливі у спілкуванні.
_______________________________________

В Запорізькій загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів № 78 в 2-Б класі було проведено тренінг № 3. 
«Дружна родина».
Якщо дружна родина, то в ній щаслива кожна дитина!
Спочатку ми досліджували велику і дружну родину Надійки за допомогою фотографії з сімейного альбому.
 


Далі ми міркували про те, що робить наші родини дружними, а наших близьких щасливими.
Потім ми отримали масу приємних емоцій від пантоміми «Домашні обов'язки».
 
 
 

 
 
 

Вірш Наталі Забіли «Стояла собі хатка» ще раз переконав всіх нас, якщо родина дружна, то вона впорається з будь-якою роботою.
Найулюбленіша казка «Ріпка» нагадала нам, щоб досягти бажаного результату усі члени родини мають працювати разом.
Виявляється, що:
- у родині, де кожен дбає про інших, усі почуваються щасливими;
- необхідно виконувати свої обов'язки і доручення батьків, піклуватися про наймолодших і найстарших членів родини;

- дуже важливо вивчати історію свого роду та вітати родичів зі святами.

__________________________________________________________
В Запорізькій загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів № 78 в 2-Б класі було проведено тренінг № 2. 
«Права і обов'язки дитини».
Як важливо кожному з нас знати свої права і обов'язки! Поважаючи права інших людей, ми спонукаємо їх поважати наші права!
Спочатку ми згадали про Буратіно і зрозуміли, хто в казці «Золотий ключик» захищає права дитини, а хто їх порушує.
Потім ми дізналися, які є в нас права і обов'язки.
Далі ми переглянули та обговорили цікаві мультфільми.




Об’єднавшись у сім груп за днями тижня, ми збирали пазли і зачитували свої права, допомагаючи Червоній Шапочці дізнатися про її права.

 
 

 

Виявляється, що:
- батьки є найкращими захисниками своїх дітей;
- учителі, вихователі, лікарі, міліціонери, рятувальники дбають про захист прав дітей;
- наш обов'язок – старанно вчитися і поважати права інших людей.

_______________________________________

В Запорізькій загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів № 78 в 2-Б класі було проведено тренінг № 1. 
«Вступний урок. Знайомство з правилами».
Скільки позитивних емоцій викликав цей незвичайний урок!
Спочатку ми всі хвилювалися за Капітошку та раділи з того, що злий Вовчик став добрим, тому що знайшов справжнього друга.
Потім нас всіх здивувала квітка, яка ожила від наших посмішок, і до якої злетілися наші метелики-очікування.


Далі ми дуже легко склали наші правила поведінки. Але, як нелегко було дотримуватися їх протягом тренінгу. 

Об’єднавшись за допомогою вправи «Капітошка» в пари, ми порівнювали один одного. Виявляється, як багато спільного в нас, але в кожного з нас є свої інтереси.
Завдяки руханці «Якщо весело живеться роби так» ми не тільки відпочили, а подарували один одному посмішки.
Виявляється:
- щоб нам усім було приємно спілкуватися і працювати разом, треба дотримуватися правил;
- у кожного з вас є різні інтереси, але між нами є і багато спільного;
- щоб подружитися з людиною, треба цікавитися її справами.



______________________________________________________________
Для учнів 2 класу буде проведено 7 тренінгів:



1. Вступний урок. Знайомство з правилами
Мета. Ознайомити учнів із курсом «Вчимося жити разом», правилами поведінки на уроках-тренінгах, сприяти співробітництву учнів у класі.

2.Тема 1. Права та обов'язки дитини
Мета. Сприяти формуванню в учнів уявлення про сім'ю як осередок любові, емпатії, взаємної допомоги та відповідальності.

3. Тема 2. Дружна родина
Мета. Допомогти дітям сформувати ставлення до сім'ї як до дружної команди, де всі виконують свої обов'язки, поважають і підтримують одне одного.

4. Тема 3. Наука спілкування
Мета. Навчити дітей розрізняти вербальні та невербальні способи спілкування, показати важливість ставлення до інших із повагою, навчити робити компліменти.

5. Тема 4. Друзі за інтересами
Мета. Сприяти підвищенню самоповаги та поваги до інших людей, розбудові дружніх стосунків, вчити толерантно ставитися до відмінностей у смаках і захопленнях, шукати спільні інтерес.

6. Тема 5. Друзі з особливими потребами
Мета. Сприяти розвитку емпатії та поваги до людей з вадами здоров'я, мотивувати учнів надавати підтримку дітям з особливими потребами.

7. Тема 6. Як помиритися з другом
Мета. Розвиток навичок запобігання конфліктам і їх розв'язання, пошуку консенсусу та примирення.

Інформація для тренінгів
Програма з розвитку соціальних навичок учнів початкової школи у курсі «Основи здоров'я»

Посібник для вчителя з розвитку соціальних навичок у курсі «Основи здоров'я» (початкова школа)

Практикум для учнів з розвитку соціальних навичок у курсі «Основи здоров'я»
 (початкова школа)


_________________________________________________________________________________________
Всі новини про реалізацію проекту в Україні та Запорізькій області можна знайти:
- в блозі «Проект «Вчимося жити разом» у Запорізькій області»

- в групі Facebook

_________________________________________________________________________________
З 1 вересня у нашій школі стартував проект "Вчимося жити разом" 

Інформація про проект «Вчимося жити разом»

Європейський Союз (ЄС) та Дитячий фонд ООН (ЮНІСЕФ) в Україні з листопада 2015 року розпочали новий проект «Діти миру», метою якого є надання психосоціальної допомоги дітям на сході України та забезпечення їх участі в освітніх програмах. Проект реалізується в Донецькій, Луганській, Харківській, Дніпропетровській і Запорізькій областях.
Складовою ініціативи ЄС та ЮНІСЕФ «Діти миру» є проект «Вчимося жити разом» із розвитку життєвих навичок та надання психосоціальної допомоги дітям, підліткам та родинам, що постраждали внаслідок конфлікту в Україні . Виконавцями проекту є Дитячий фонд «Здоров'я через освіту» та Національний університет «Києво-Могилянська академія». Проект реалізується у двох напрямах — формування у школярів життєвих навичок, які сприятимуть позитивній адаптації, та надання дітям і родинам психосоціальної підтримки.

Метою курсу є навчання життєвих навичок, які полегшують адаптацію і сприяють відновленню психологічної рівноваги.


Головне завдання курсу полягає в тому, щоб досягти позитивних змін у знаннях, ставленнях, намірах, уміннях і навичках, сприятливих для розбудови миру.

Немає коментарів:

Дописати коментар